Моніторинг освітнього середовища
Найхарактернішою рисою сучасності є глобальна інформатизація суспільства, яка проявляє себе через цілий ряд різнопланових факторів. Найбільш суттєвими серед них є такі, як стрімке зростання обсягу інформації, що продукується суспільством; збільшення залежності кожного члена суспільства від наявності доступу до цієї інформації та можливості її використання; підвищення долі інтелектуальної і, зокрема, інформаційної компоненти у всіх без винятку професіях. Сьогодні людина має бути готовою до застосування у своїй діяльності новітніх інформаційних і телекомунікаційних технологій, які пропонують широкий спектр технічних та програмних засобів для забезпечення швидкого пошуку, опрацювання, збереження й передавання інформації, взаємообміну та взаємодії з інформаційними ресурсами людства
Якість освіти, моніторинг якості освіти стають прогресивними факторами самоорганізованої загальноосвітньої системи, у якій основою всіх перетворень мають стати знання потенційних можливостей дітей, прогнозування потреб особистості, тому одним із пріоритетних напрямків роботи Піщанського НВК є проведення моніторингу якості освіти та створення системи управління закладом на його основі.
Тому в закладі розроблена Модель освітнього закладу «Піщанський ліцей - центр моніторингових досліджень» з такої метою:
- сприяти внутрішньому самовизначенню двох груп суб`єктів шкільного моніторингу: учнів та педагогів;
- конкретизувати завдання для закладу, які містить регіональна програма якості освіти;
- створити умови для підготовки учнів до впровадження моніторингу
На сьогоднішній день моніторингові дослідження в закладі охоплюють такі сфери:
- кадрова забезпеченість закладу;
- реалізація проєкту "Здорова нація – здорова країна";
- організація харчування.
Постійними щорічними етапами роботи на весь період моніторингу є:
• збирання інформації;
• перетворення інформації в розроблену форму;
• прийняття управлінського рішення (виробляються пропозиції та рекомендації, які створюють основу для подальшого вдосконалення роботи, педагогічного колективу або окремих суб’єктів моніторингових досліджень);
• контроль за виконанням рішення.