Завдання практичного психолога ґрунтуються на основі посадових обов’язків психолога школи та вимог навчального закладу:
- Діагностика та корекція девіантних проявів поведінки важковиховуваних учнів.
- Психологічний супровід учнів 1-х,5-х та10-х класів в процессі їх адаптації до навчання.
- Психологічна допомога учням у їх професійному самовизначенню.
- Корекція прояву дезадаптивних явищ серед учнів, що навчаються у системі профільного навчання.
- Виявлення учнів із затримкою психічного розвитку та психологіч-на допомога цим учням.
- Формування взаємної емпатії, поваги з метою згуртованості клас-ного та педагогічного колективів.
- Аналіз сімейного виховання учнів і його впливу на поведінку та навчальну мотивацію.
- Формування взаємної стратегії поведінки між батьками та школою під час навчання і виховання учнів.
Психологічна служба закладу
· Сприяє формуванню особистісних якостей, розвитку психічних процесів учнів в школі;
Проводить психодіагностику та корекційно розвивальну роботу серед школярів, батьків, педагогів;
Допомагає в створенні комфортного психологічного клімату для здійснення освітньо-виховного процесу.
• Підвищення рівня розвитку пізнавальних психічних процесів (сприймання,па м’ять, уява, мислення, увага).
• Вивчення та формування особистісних якостей, ціннісних орієнтирів, розвиток обдарованості дитини, підвищення самооцінки.
• Розвиток комунікативних та організаторських (лідерських) здібностей учнів.
• Допомога у професійному самовизначеності старшокласників.
• Профілактика та корекція поведінкових порушень в учнів.
Важливим є досягнення співпраці школи та сім’ї
Слід відмітити, що успішність вирішення важливих проблем навчально-виховного процесу, пов’язаних із недисциплінованістю, важковиховуваністю, неуспішністю, невстиганням, дезадаптацією учнів, залежить від єдності зусиль чотирьох сторін:
вчитель;
учень;
психолог;
батьки.
Практика показує, що відсутність взаємодії, узгодженості думки однієї із сторін утруднює розв’язання проблеми або ж з часом загострює її.
Важливим є досягнення співпраці із батьками:
інформування змісту проблеми; переконання їх щодо важливості вирішення;
вивчення основ сімейного виховання;
визначення обізнаності батьками особистісних якостей дитини.