Слухняна дитина, зручна дитина?
Якщо ми замислимся і подивимось на себе та на оточуючих нас людей, з повною впевненістю можемо побачити, що лише 15 – 20% людей може заявити свою волю.
Згодні?
Слухняна дитина – це виконання чужих бажань та чужої волі, а не того, що хочуть вони самі.
Це ті дорослі, які виходять заміж, тому що мама сказала, які не можуть твердо і впевнено відстояти себе в складній ситуації, йдуть вчитися не по своїм вподобанням, а куди направлять дорослі, тому що ця професія буде приносити гроші…і т.д.
Самої людини в цей час немає.
Слухняна дитина може послухати когось на вулиці, і піти за ним.
Слухняна дитина може закінчити школу з золотою медаллю, але їй буде не цікаво жити.
Звісно, батьки бажають, щоб дитина чула, розуміла, щоб не потрібно було повторювати 15 разів…
СПРАВА У ПРИЧИНАХ
ЧОМУ ДІТИ НЕ СЛУХАЮТЬСЯ
1.Згадайте, коли сідаєте на жорстку дієту, якийсь час все добре, а що потім, зрив і не важливо, яка година, яка їжа….
Коли навкруги купа обмежень, жорсткі заборони. Прийде час, коли буде зрив.
2. Відсутність розумних критеріів. Коли дитині можна все.
Згадайте, коли дитині до 3-х років, ви не можете в туалет сходити самі. Але поступово, дитина росте і з’являється свій простір, з дитиною можливо домовлятися і вона вже може побути в кімнаті сама. Задача доросло бережно встановлювати рамки: « Сонечко ,я бачу, що ти засмутилась, але я повинна тут бути одна ,не можу взяти тебе с собою.»
Послідовність і терпимість.))
А коли дитина розуміє, що рано чи пізно ви здастеся, їх границі розширяються.
Неслухняність – це спосіб досягти мети, в його валізі інструментів, інших інструментів досягти мети немає. І наша задача, покласти, їм ці інструменти.
Важливо навчити дитину відповідальності ( звісно і самі повинні транслювати відповідальність)
ПРАКТИКА
ПРОАКТИВНОСТІ І СТВОРЕННЯ ДОМОВЛЕННОСТІ
«ШПИГУН»
Шпигун( кодове слово, можете обрати любе слово). І домовляєтеся, коли ви звертаєтеся, а дитина в цей час дійсно зайнята, вона каже слово « Шпигун», ви розумієте і відступаєте. Це працює і до дитини , і до вас. Але слід проговорити до маленьких дрібниць, коли це слово актуальне, щоб не було маніпуляцій.
Також, ви можете застосовувати цю практику, коли дитина в соціумі веде себе не дуже гарно. Говрите це слово і дитина розуміє, що треба спинитися. В цьому разі , ви не занизили прилюдно самооцінку дитини, і дитина зрозуміла, що так себе вести не треба.
Коли дитина вчиться почуватися відповідальним за свої вчинки, вона стає АВТОРОМ свого життя. Вона сама почуває свою цінність.
І ЩЕ ОДНА ПРОАКТИВНА ПРАКТИКА, ЯКА ДОПОМОГАЄ НАЛАГОДЖИТИ ЗВ’ЯЗОК САМОМУ З СОБОЮ.
«А як я себе почуваю саме зараз?»
Задавайте це питання як можна частіше собі. Це дає можливість синхронизувати процеси в організмі. Що я роблю зараз, що це мені дає? Це дозволяє чути свої потреби і дбати про себе. Важливо не тянути все на собі, а розуміти , що необхідно для свого майбутнього.
Ця вправа добре розвиває навички самоорганізації і самостійності, цілеполагання.
Допоможемо нашим дітям , поповнимо скарбничку вмінь взаємодії і відповідальності?
Діліться своїми успіхами, надихайте інших, зробимо наш світ кращим, починаючи з кожного з нас. Ми народжували дітей ,щоб їх любити і наша задача їм допомогати. Ми дорослі, а вони наші діти.
|